"מדינות זרות מממנות פעילות לסכסוכי דתיים – חילוניים"

מי שמעז לייחס למחנה שלנו הסתה לרצח, צריך לזכור שמערוגות המחנה שלכם יצא רצח אידאולוגי
שלום בידרמן No Comments on "מדינות זרות מממנות פעילות לסכסוכי דתיים – חילוניים"
צילום: Miriam Alster Yonatan Sindel/FLASH90
מי שמעז לייחס למחנה שלנו הסתה לרצח, צריך לזכור שמערוגות המחנה שלכם יצא רצח אידאולוגי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

 

נוכח הממצאים שהועלו בתוכנית הטלוויזיה "עובדה", ועדת החוקה של הכנסת דנה היום בפעילות ארגוני זכויות אדם באיו"ש. לדיון הוזמנו נציגי ארגונים רבים משני צידי המפה הפוליטית. אולם רק נציגי ארגון 'עד כאן' הופיעו לדיון.

כזכור, לפני שבועיים הקרין ערוץ 2 תיעוד מצולם של פעיל זכויות אדם ובו ממצאים שנטען כי הם עבירות פליליות. במהלך הדיון הוקרנו קטעים מהסרט וקטע נוסף שטרם הוקרן.

הדיון בתחקיר הטלוויזיה נערך ביוזמת יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי. נוכח הצעות לסדר שהוגשו ע"י מספר חברי כנסת, צורפה לדיון החלטת מליאת הכנסת להעביר את הנושא לדיון בוועדה. הדיון היה קולני ורווי צעקות והשמצות של חברי הכנסת שהטיחו טענות קשות זה בזה.

ח"כ נחמן שי אמר "לא אוכל להביע תמיכה במה שנצפה בתוכנית, זה לא מקובל עלי. אולם בשום אופן לא יכול להיות שבאמצעות תוכנית טלוויזיה, יתקפו קבוצת עמותות ומחנה פוליטי".

עודד פורר אמר "מהתחקיר עולה תמונה קשה של ארגונים שפועלים במימון מדינות זרות להדרת יהודים מבעלות על קרקעות בארץ ישראל. הם שמו לעצמם להוציא דיבתם רעה על חיילי צה"ל".

ח"כ ישראל אייכלר אמר כי הוא הגיש את ההצעה לסדר כיוון שבמקרה הוא גילה שמדינות זרות מממנות פעילות הגורמות לסכסוך בין דתיים לחילוניים בנושא דת ומדינה. לדבריו, "יש מי שמזהה דמוקרטיה בחילונית, ודיקטטורה בדתיות. הרפורמים זיהו את החרדים כארגון החמאס והג'יהאד האיסלאמי". אמר אייכלר.

ח"כ יואב קיש אמר "כשמתגלים עשבים שוטים בימין, אנו מגנים גינוי מלא. לא יכול להיות שלא תתייחסו בהתאם, על עשבים שוטים שנמצאו אצלכם". קיש הוסיף ואמר, "אני חושש שהמנהל האזרחי שותף לפרסום שמותם של מוכרי קרקעות ליהודים שכידוע ייגזר דינם למוות. צריך לשמור על חסיון שמם של המוכרים".

ח"כ עליזה לביא אמרה ב"מעטה של הגנה על זכויות אדם, פוגעים באנשים. אני לא זוכרת שתיקה כה רועמת. זו שתיקה שאומרת שנחשפה פה ערווה".

ח"כ זהבה גלאון אמרה לח"כ ענת ברקו, "את חצופה את יכולה לקפוץ עד מחר. אני לא עובדת במחלקת הגינויים שלכם. אני מציעה שמחלקת הנימוסים וההליכות תתקיים במקום אחר. מי שמעז לייחס למחנה שלנו הסתה לרצח, צריך לזכור שמערוגות המחנה שלכם יצא רצח אידאולוגי". גלאון דרשה בתוקף שוב ושוב לדעת מי מקרין את הסרט ומי מימן אותו. בוויכוח שהתגלע בינה לבין ח"כ קיש אמרה גלאון לקיש, "לך תטוס". קיש השיב לגלאון, "לא מעניין אותך שרוצחים פלסטינים אלא רק מי מימן את הסרט".

ח"כ נאווה בוקר אמרה "האמת נחשפה. זה כואב לכם ואתם צריכים להתבייש בכך שאתם לא מגנים אם הארגונים הללו".

יו"ר עמותת 'עד כאן' עמירם זאבי הקרין שלושה קטעים מהסרט. זאבי אמר "תקציב הפרויקט הוא כחצי מיליון ש"ח. התורמים הם יהודים ישראלים". זאבי סירב לחשוף את שמותיהם.

ח"כ יוסף ג'בארין אמר "אני לא מבין את הביקורת. לפחות אנו יודעים מי מממן את הארגונים הללו, ומה מטרתם. אבל אנו לא יודעים על מקורות המימון של עמותת הימין".

ח"כ תמר זנדברג אמרה "בניגוד לארגונים הוותיקים בצלם, שלום עכשיו ושוברים שתיקה, פתאום נולד ארגון חדש. הבקשה לקבל את מקורות המימון שלהם בעידן השקיפות, מובנת מאליה. זו דרישת סף לפני שהם מופיעים כאן בכנסת על מנת לדעת של מי הם שתולים ושל מי הם סוכנים".

אלון מארגון אם תרצו טען "הארגונים הללו פועלים כנגד חיילי צה"ל. קרן פלסטינית לזכויות אדם מרמאללה שחבר בה פעיל טרור תמכה בגופים הללו ב- 14 מיליון ש"ח. הקרן העבירה כסף על מנת להפעיל לוביסט בכנסת.

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי סיכם את הדיון ואמר כי הוא קורא לחבריו חברי הכנסת להתלכד סביב גינוי כנגד פעולות חריגות ופעולות הנעשות בשוליים, פעולות אנטי זכויות אדם.



0 תגובות